top of page
  • Writer's pictureCharlotte Edwards

THE FUTURE IS FEMALE

Inneholder annonselenker

Oh yess da!


Da har nok en deilig pakke fra Marlies Dekkers ankommet og det gledes like mye hver gang. Det er ingen hemmelighet at jeg samarbeider med MD og at dette er et sponset innlegg, men det er på ingen måte derfor jeg deler dette med dere her på bloggen. Jeg kunne faktisk bare ha delt dette på instagram og nok med det, men grunnen til at jeg også deler det her og gjør litt ekstra ut av det, er nettopp fordi jeg faktisk elsker Marlies Dekkers. Både MD som person og som merkevare og alt hun og det representerer og står for, og igjen uttrykker gjennom merket sitt og sine ulike kolleksjoner. For hvis vi skal snakke om ekte Girl Power, la os snakke om Marlies Dekkers.


Ikke bare lager hun det lekreste undertøyet, hvor ingen detaljer er overlatt til tilfeldigheter og hvor kvinnekroppen virkelig hylles for hvor fantastisk den faktisk er (tell me I´m wrong). Hun er også uten tvil en ekte feminist som kjemper for kvinners rett til å uttrykke seg, på tross av fordommer, sexisme og annet skit vi kvinner utsettes for på daglig basis. Så selv om ordet feminisme for mange er et negativt ladet ord, er det på ingen måte negativt i dette tilfellet. Marlies Dekkers representerer feminisme og "female power" akkurat slik det bør, på den rette måten og av de rette grunnene og jeg elsker henne for det.




Netopp dette med sexisme og undertrykking av kvinner i samfunnet er et så utrolig viktig tema og noe som er veldig "på dagsorden" for tiden. Personlig er det noe jeg synes er så utrolig viktig og jeg er utrolig glad for at bare blir et mer og mer "spicy" tema. Selv har jeg alltid vært det som kan betegnes som en "sterk kvinne". Jeg har alltid stått opp for meg selv, jeg har aldri vært redd for å måle meg med gutta.- kan de, kan jeg. Om det å måtte stå opp for seg selv også har betydd å ytre sterke meninger, gå mot "normen" og snakke om "sensitive temaer", eller å si det man mener, selvom er kontroversielt, er det noe jeg alltid har følt en trang til og jeg står for det, 100% - koste det hva det koste vil. Jeg elsker å provosere, nettopp på slike grunnlag. Det føles ekstremt tilfredstillende og faktisk tørre å være tro mot seg selv, selvom det kanskje motstrider hva andre mener er "rett eller galt".


Det er også der jeg virkelig kjenner at Marlies Dekkers står hjertet mitt veldig nært. Hun har en fantastisk historie, en sterk og tydelig stemme og hun har alltid gjort sin greie 100%, selvom det har betydd og gå imot hva som er "sosialt akseptert". Nettopp fordi hun nekter og la seg undertrykke. Det hverken som kvinne eller av samfunnets normer og regler. Det er noe jeg selv alltid har gjort, og som ofte også har kostet meg mye, men den følelsen av frihet og styrke det faktisk gir, gjør alt verdt det og jeg ville aldri - og kommer aldri, til å stoppe med det. Det og da ha en så RÅ dame som Marlies Dekkers i front, gir i alle fall meg, en ekstra liten puff på selvtillits-fronten, når gjelder nettopp det!


Dere kan lese mer om Marlies Dekkers og hennes historie her - anbefales på det sterkeste!


Charlotte ♡



Ps; Jeg ønsket å dedikere dette innlegget kun til viktigheten av dette temaet. Derfor valgte jeg å ikke legge ut bilder hvor jeg har på meg t-skjorten, mesen fortvil ikke. Det kommer i neste innlegg, så stay tuned!

41 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page