top of page
  • Writer's pictureCharlotte Edwards

ASFALTPÅSKE



Hei dere!

Da var påskeferien forbi og det er tilbake til hverdagen for de aller fleste. Det ble det brått for meg også, da ble ringt inn ekstra på jobb i dag, selvom jeg egentlig var ledig frem til fredag. Sånn er livet og det e egentlig helt greit, for jeg føler jeg har kost meg nok for denne gang. For det må jeg si dere, for en deilig påske det har vært! I motsetning til mange andre har jeg, som vanlig, tilbragt påsken her i Oslo. Jeg er ikke av typen som stikker å fjellet, delvis fordi min familie aldri har vært typiske "hytte-mennesker" og delvis fordi jeg ikke ser verdien av å betale de latterlig ville prisene det koster å være med på alt som skjer på fjellet. Man skal leie hytte eller et rom (som man må dele med 4 andre), man må heiskort, så er det afterski, alkohol osv osv, så det blir fort kostbart. Da tar jeg heller en weekend ut av landet i stedet, hehe! For å være helt ærlig, så er det ikke helt min greie med alt det styret heller og hvorfor i alle dager reise bort, til snø(!!), nå som Oslo endelig har soool og varmegrader og bare er helt fantastisk! Det har vært tidenes vær med oppimot 22 grader visse dager, hvor digg er ikke det? Jeg må si at jeg også synes det er en fryd å være i Oslo, når det ikke er like mye folk som vanlig. Jeg har seriøst vært ute så og si hele dagen, hver dag denne uken, både i sentrum, på brygga og Tjuvholmen, og det er så deilig at det ikke kryr av mennesker overalt. Bare det at man slipper å stå i 40+ min kø for å få et bord, eller må gå i kø nede på aker brygge osv. Det er sjeldent her, når været er på topp, så jeg elsker faktisk å kunne tilbringe tiden her, de få gangene i året det er sånn. Jeg har virkelig kost meg hele tiden og fått tilbragt masse tid med både kollegaer, venner og familie, så jeg ville ikke endret noe med den påsken her!











Torsdagen tilbragte jeg på brygga og Olivia på Tjuvholmen, med min gode venn Marcus for å spise litt god mat, drikke bobler og bare nyyyte finvær. Såå digg!! Deretter endte jeg på Bølgen & Moi med noen kollegaer/venner, før vi dro hjem til noen av de og lagde middag og så på film. Veldig koselig med sånne dager, hvor man bare tar ting som det kommer og lever i nuet, man trenger det i blant! På fredag gikk faktisk også turen til brygga og Olivia Tjuvholmen (igjen haha) for en koselig lunch og etterlengtet "catch-up" med min kjære bestis, Cecilie <3 Det var så godt å se henne igjen, for nå var det virkelig en stund siden sist (selvom vi prater sammen hver dag). Hun er min aller beste venninne, gjennom snart 13 år, tenk det! Vi var alt for opptatt med å kose oss og å ta igjen siden sist, til at vi tok noen bilder, men det går egentlig helt fint. Det betyr jo bare at vi var mer til stede og det er viktigere synes jeg.


Lørdagen ble ikke noe dårligere, da jeg kjørte i gang med round 3. Jeg holdt det faktisk gående i hele 12 timer den dagen, haha. Jeg møtte mamma, pappa og en kompis av dem som jeg også har møtt mange ganger. De har en tradisjon med at de møtes i byen så snart det er fint vær. Da finner de seg en fin plass i solen, ofte på Dasslokket, hvor de da bestiller inn flaske etter flaske med vin og bare sitter og nyter og koser seg hele dagen, før de går videre og spiser en god middag. Dette har jeg erklært meg som en selvskreven gjest til og er noe jeg stort sett alltid blir med på. Jeg har alltid vært glad i å være med foreldrene mine og å henge med voksne folk, helt fra jeg var liten. Det er noe med å sitte å ha ordentlige, både gode og morsomme samtaler med de som er litt eldre og jeg synes også det er utrolig hyggelig å kunne ha et sånt forhold med foreldrene mine og å kunne henge med dem og deres venner. De er jo en morsom, gal og kul gjeng, samtidig som at de er oppegående, reflekterte og har alltid en historie på lur. Jeg føler man får et mye tettere forhold når man gjør sent med familien, og det setter jeg veldig pris på.




Uansett gikk turen nok en gang til Olivia, (haha de må jo bli drittlei av meg snart) hvor vi spiste god mat, drakk litt Aperol Spritz, (da vet man at sommeren er i sikte) og avsluttet kvelden på en veldig koselig måte. Vi begynte jo alle å bli litt tipsy etter mange timer i solen med alkohol, men kvelden var derimot ikke over for min del. Marcus og noen andre venner og bekjente, satt nemlig ved siden av oss på Bølgen. Vi hadde tidligere snakket om å ta et lite vors og så evt ut den lørdagen og vi bestemte oss for å ta det hos meg. De dro i forveien for å hente alkohol osv og jeg skulle løpe hjem for å ordne litt. På veien hjem møtte jeg sjefen min, som jeg også har kjent i sikkert 8 år nå, som da satt og tok noen glass på Bølgen med en kompis. Jeg skulle bare si hei, men fikk et glass bobler i hånden i det jeg kom og endte opp med å bli sittende å ta både en shot og en øl (som jeg vanligvis ikke drikker en gang, haha). Jeg må innrømme at jeg begynte å bli en smuuule skeiv i skøytene slutten der... haha woopsi! Videre ble det jo da vors hos meg som planlagt og så ut på byen. Så man kan trygt si at det var en lang, "fuktig" og veldig morsom, herlig og fin dag og at den oppsummerte hele påsken ganske så greit. Jeg var helt ferdig på søndagen faktisk, og da skulle søsteren min og jeg spise middag hjemme hos mamma pappa, så det har virkelig bare gått i ett. Samtdig har jeg kost meg masse masse og jeg føler meg virkelig avslappet og klar for en hektisk mai-mnd med mye jobb, så dette trengte jeg virkelig nå! Håper dere også har hatt en nydelig påske, hvor enn dere har vært!





Charlotte ♡

119 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page